Tarih: 09.03.2023 11:34

YETKİN DÜŞÜNCE DERGİSİ 20. SAYISI ÇIKTI…

Facebook Twitter Linked-in

Tarihselcilik, Tarihsicilik, Evrensellik, Yerellik, Tarih Üstü ve Tarih Disilik, Hermenötik…

Çokça duyulan/kullanilan bu kavramlar ne ifade ediyor? Vahy, Kur’an, Ayet, Nesh, esbab-i nüzul vb. kavramlarla iliskileri nasildir? Akademik camiada hakkiyla tartisma zemini bulabildi mi? 

Genellikle birbiriyle karistirilan, zihin dünyasinda muglak/müphemligini koruyan ve bunula birlikte yafta olarak araçsallastirilan bu kavramlarin artik akademik düzlemde hakkiyla tartisilmasi gerekiyor.  

Yetkin Düsünce, “Kur`an ve Tarihsellik Tartismalari: Kur`an`i tarihe gömmek ya da günümüze tasimak” basligi altinda; dosya yazilariyla, söylesilerle, sorusturmalarla ve kitap kritikleriyle bu önemli kavramlara isik tuttu. 

Ayrica asagidaki sorular etrafinda bir sorusturma gerçeklestirerek farkli perspektiflerden konuyu daha da açmaya çalistik:

- Tarihsellik nedir ve evrensellik ile karsit kavramlar midir? 

-Tarihselcilik kavraminin farkli kültür havzasinda dogmus olmasi bizim o yöntemi kullanmamiza engel midir?..

-Kur’an-i Kerim’in hükümlerinin tarihselligi konusunda düsünceniz nedir? 

-Tarihselci yorumun Kur’an’i devre disi birakmaya yönelik bir çaba oldugu seklindeki degerlendirmelere katiliyor musunuz? 

-Kur’an’in islevi tarihte kalmistir, günümüzde geçerliligi yoktur diyen tarihselci akademisyen var mi?

-Güncel sorunlari asabilmek için ‘Tarihselci yaklasim’ disinda nasil bir yöntem öneriniz vardir? 

Istifade etmeniz dilegiyle…

BU SAYIDA

5. Editörden 

7. Mustafa Tekin / Tarihsel(ci)lik/Tarihsicilik/ Evrensellik Ekseninde Din

18. Muhammet Özdemir / Güncel Sorunlar ve Baglamsal Deneyim Çözümlemesi

34. Kadir Canatan / Evrensellik ve Tarihsellik Ikileminde Kur’an Dili

47. Ahmet Keles / Kur’an’in Tarihselligi ve Evrenselligine Nesih Sorunu Baglaminda Bakmak

65. Recep Demir / Tarihselcilik ve Vahiy Algisi 

86. Emrah Dindi / Kur’an Dilinin Tarihsel, Kültürel ve Antropolojik Dogasi

100. Mehmet Yasar Soyalan / “Okuma” ve “Anlama”nin Anlami ve Tarihselci ve Evrenselci Okumanin Ilahi Vahyi “Bugüne”TasimadakiImkân ve Yeri; Kur’an’in Hadi Olma Vasfinin Örtülmesi ve Araçsallastirilmasi Üzerine Bir Giris Denemesi

125. Esat Arslan / Bilimin Tarihselligi ve Kuran Edebiyatinin Evrenselligi

146. Yusuf Yavuzyilmaz / Türkiye’de Tarihselciligin Kökenleri

157. Sevket Kotan / TarihselciliginIslam Gelenegini Istihdami

173. Burhanettin Tatar / Hermenötik Düsünce ve Ilahiyat(çilik)

SÖYLESI

189. Prof. Dr. Ömer Özsoy / “Kur’an Vahyini Bir Ikiz Dogum Olarak Görmek Mümkündür...”

209. Prof. Dr. Mehmet Paçaci / “Her yerel aslinda bize evrensel bir yükle, içerikle gelebilir, gelme özelligine sahiptir ve nitekim geliyor da.”

SORUSTURMA

227. Ahmet Keles - Burhanettin Tatar- Ilhami Güler - Mustafa Aydin- Nihat Uzun - Mevlüt Uyanik

SERBEST KONULAR

245. Muhammed b. Muhtar Sankiti/Laik Olmayan Bir Demokrasi – 2

254. Muhammed b. Muhtar es-Sankiti / Çözüm Halep’tir

KÜLTÜR SANAT

263. Muhammet Çelik / Tercüme Deyip Geçme!

-Katar’in Tercüme Hareketlerine Katkisi Üzerine-

KITAP KRITIKLERI

271. Necmettin Yilmaz / Problem ve Enstrümanlariyla Yorum Meselesi

274. Sevil Türkyilmaz / Kur’an’i Kendi Tarihinde Okumak?

279. Zehra Ögüt / Türkiye’de Kur’an Islami Arayislari




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —