Siyasetçi Ertuğtul Günay, ilk ortaya çıktığında Arap toplumuna iyi vaatlerde bulunan BAAS hareketinin, giderek şahıs eserine dönüşen dikta halinden dolayı umut olmaktan çıkıp zulme dönüştüğünü ve yıkıldığını belirtiyor.
Ahmet Taşgetiren, düzgün ve hesap verilebilir bir ekonomi yönetimi yerine, iş çöküşe varınca, “halkımızı enflasyona ezdirmeyeceğiz” yollu söylemlerin derde derman olmadığını; toplumun geçim derdine düştüğünü belirtiyor.
HTŞ, Suriye toplumunun geniş kesimlerini yansıtan yeni kurumlarda sivil ve askeri yapıların tam konsolidasyonunu sağlamak için kendisini feshetmeyi bile düşünüyor.”
Ali Bayramoğlu Yazdı;
Toplumu, en alt ve önemine binaen başta aile, yakın akraba, sülale, kabile, “aşiret” kavim, ulus/millet, ümmet ve salt inançtan sadır olan dinleri ve mezhepleri kapsayan gruplar oluştura gelmiştir.
Serbestiyet'in haberi; Mehmet Uçum: “Türkiye toplumu yerel seçimlerde iktidara bir istikamet çizdi, bunu Devlet çok iyi okudu”
Toplumu total olarak ilgilendiren konularda ciddi anlamda bir şeyler yapmadan, ayakta kalma adına ekonomik alanda sanayiye değil de inşaat işine ağırlım vermek ne kadar özgünlük içerir?
Ezidiler, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde temsil edilmek için HDP'yi muhatap alan ikinci bir mektup yayınladı
Yasin Aktay, Kemalist rejimim,toplumu katı laikleştirme ve sekülerleştirme çabalarıba rağmen, dinin toplum hafızasında yerini koruduğunu, konuya dair yapılan alan çalışmalarıyla ortaya koyuyor.
11 ilde yıkıma neden olan Maraş depremlerine ilişkin araştırma yapan İPSOS anketinden dikkat çeken detaylar ortaya çıktı
Abdurrahman Arslan, Birikim dergisinde “Millilik-yerlilik: Tarihi toplumun afyonu yapmak” başlıklı bir yazı yayımladı.
Ahmet Taşgetiren Türklük ve Türkleştirme politikaların atfen, bir üstünlükten ziyade her toplumun kendi kimliği çerçevesinde eşit vatandaşlığın esas alınması gerektiğini belirtiyor.
İran Cumhurbaşkanı Reisi, ülkedeki gösteriler konusunda ülkedeki "rejim yanlısı aydın ve yazarların" toplumu aydınlatma görevini yerine getirmeleri gerekirken olaylar karşısında sessiz kaldığından şikayet etti.
Fatma Barbarosoğlu, sosyolojik bir tespitle günümüz toplumunda adab-ı muaşeret(görgü) kurallarının, çoğu kez hak kavramının dışında değerlendirildiğini ve bu kavramın içeriğinin değiştiğini belirtiyor.
Yıldıray Oğur, toplumun çeşitli kesimlerine uygulanan yasakların HDP üzerinden muhalif Kürtlere de uyguladığını, buna rağmen, onları konser türü etkinliklerle kazanma düşüncesinin pek de faydalı olamayacağını belirtiyor.
Mikdat Kadıoğlu, bugün başlayan Çin’deki parti kongresine atfen; Mao’dan sonra oluşturduğu kişi kültü ile toplumun ve yöneticilerin kabusu olan devlet Başkanı Şi Cinping’e dair bir değerlendirmede bulunuyor.
Dr. Abdülkadir Turan, öteden beri, meb, kültür ve daha sonra kurulan “aile bakanlığı” üzerinden –sağ hükümetlerin kısmi farklı çabalarına rağmen- Müslüman toplumu Batıcılaştırma ameliyesinin sürdürüldüğünü belirtiyor.
Ali Fikri Işık, dışarıda “tek başına yemek yiyen” baba figüründen hareketle, Kürt toplumunun, tarih boyunda belli bir aidiyet bilincinden ve “iyi, kötü” bir otorite anlayışından mahrum olduklarını belirtiyor.
Mahmut Toptaş, bugün başlayan yeni eğitim ve öğretim yılı vesilesiyle yazısında; toplumun doğrulukta olduğu gibi yanlışlıkta da bilgi aktarıcısı sayılan öğretmenlerin üzerine büyük sorumluluklar düştüğünü belirtiyor.
Dr. Bekir Tank, toplumumuzda siyasetçisinden, akademisyenine, din adamına ve oradan da sıradan insana kadar varacak oranda olumlu ve faydalı bir tenkit kültürümüzün bir türlü oluşmadığına dikkat çekiyor.
Vahap Coşkun, MHP’den kopanlardan oluşan İYİ Parti’nin, mutedil bir dil kullanmadığı ve toplumu kuşatıcı bir siyaset geliştirmediği takdirde onun merkez parti olma ihtimalinin zayıf kalacağını belirtiyor.
Cübbeli Ahmet, "Toplumun yüzde 90'ı namaz kılmıyor. Ondan sonra 'ekonomi neden böyle' diyorsunuz" demişti
Cübbeli Ahmet, "Namazsızlık yüzde 90 diyorum. Ondan sonra deniyor ki 'bu ekonomi neden böyle.'" ifadelerini kullanarak "Sen ekmek bulduğuna, yediğine şükret" dedi.
CHP'li Tekin'in 'bakanlık verilebilir' sözlerinin ardından başlayan tartışmaya, HDP'li Beştaş cevap verdi: Yapay tartışmalarla, çirkin üslupla HDP'yi aşağılamaya çalışanlar toplumu nasıl kucaklayacak?
Şenol Kaluç, Kürt toplumunun devlet nezdinde istekleri açısından ne dünkü Erdoğan’ın ne de bugünkü Kılıçdaroğlu’nun var olan soruna yönelik bir çaba içinde oldukları için hainlikle suçlanamayacaklarına dair inancına vurgu yapıyor.
Metin Karabaşoğlu, Türkiye toplumunun çeşitli katmanlarıyla büyük oranda muhafazakâr olduğunu; ama bunun yanında muhafazakârlık kalıbına girmeyen bir dindarlığın ise kabul görmediğini belirtiyor.
serbestiyet.com’da “Türkiye toplumu ırkçı mı?” başlıklı bir yazı yayınlandı
Abdullah Muradoğlu, “Amerikan Yüksek Mahkemesi”nin Cuma günü çoğunluk kararıyla verdiği “kürtaj”ın anayasal hâk olmaktan çıkarılmasına dair Amerikan toplumunda var olan tartışmalara değiniyor.
Mehmet Göktaş, İnsanın Allah’ı değil de, içerisinde yaşadığı toplumu, onun “yanlış olduğu halde” koymuş olduğu kuralları dikkate almasının yanlışlığına ilahi gerçeklikten hareketle dikkat çekiyor