Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
Prof. Dr. Bilal SAMBUR
Prof. Dr. Bilal SAMBUR
Yeni küresel tehdit: Beyaz Faşist Terörizm
Abdulbaki ÇAĞATAY
Abdulbaki ÇAĞATAY
CAMİ ŞEHİTLERİ DUASI
Nevzat KAYA
Nevzat KAYA
SON FİRAVUN
Ömer Naci YILMAZ
Ömer Naci YILMAZ
ÇANAKKALE RUHUNU BİZ UNUTTUK ONLAR UNUTMADI
Mustafa AYGÜN
Mustafa AYGÜN
YENİ ZELANDA KATLİAMI VE MİSYONERLİK
Ali BULAÇ
Ali BULAÇ
Süruş´un İkinci Hali´nden “Kelam-ı Muhammed”; Vahiy ve ilham, peygamber ve şair
Enes TARIM
Enes TARIM
OTORİTER SEÇİLMİŞLİK
Mehmet BEYHAN
Mehmet BEYHAN
Fırtınayı Kucaklamak
Ramazan KAYAN
Ramazan KAYAN
Benden geçti artık!
Aziz DARICI
Aziz DARICI
Asi dostum…
Bülent ACUN
Bülent ACUN
Büyük çınarın gölgesinde irfan sohbetleri
Muhammet YETİŞ
Muhammet YETİŞ
ADALET Mİ, MASLAHAT MI?
Nejdet DEMİREL
Nejdet DEMİREL
FETÖ ve rehabilitasyona muhtaç insanlar
Halil ÇİFTÇİ
Halil ÇİFTÇİ
Hz.İsa´nın Akibeti
Engin GÜLTEKİN
Engin GÜLTEKİN
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ VE DİRİLİŞ NESLİNİN AMENTÜSÜ
Mustafa DOĞU
Mustafa DOĞU
TREN METAFORU
 Dr. Ali YALÇIN
Dr. Ali YALÇIN
BİRLİKTELİKTE DEĞERLER TEMELLİ VASAT DURUŞ
Ümit AKTAŞ
Ümit AKTAŞ
Bu Kez Mizansen Eksik mi Kaldı?
Davut GÜLER
Davut GÜLER
Medine Sözleşmesi Bağlamından Birlikte Yaşamanın Mümkünlüğü! (1) *
Seyit Ahmet UZUN
Seyit Ahmet UZUN
Kokuşan İnsanlık
Selvigül ŞAHİN
Selvigül ŞAHİN
Zindandan şehadete yürüyenlere dua!..
Yusuf YAVUZYILMAZ
Yusuf YAVUZYILMAZ
İSLAMIN SOL YORUMU OLABİLİR Mİ? -HASAN HANEFİ VE NURETTİN TOPÇU ÖRNEĞİ- (2)
Ramazan Keskin
Ramazan Keskin
ADALET
Necip CENGİL
Necip CENGİL
Değer bilerek yaşamak
Mahmut HAMDERCİ
Mahmut HAMDERCİ
"Sosyal Belediyecilikte MİLLİ GÖRÜŞ Yerel Yönetim Örnekliği" Kitabının Yazarı Mahmut Hamdemirci´nin Seçim Değerlendirilmesi (1)
Mehmet AKTAŞ
Mehmet AKTAŞ
Çalın Davulları Çaydan Aşaya...
F. Yılmaz ALTUNÖZ
F. Yılmaz ALTUNÖZ
DİSK, HAK-İŞ, MEMUR-SEN
Hasan ŞEREFOĞLU
Hasan ŞEREFOĞLU
Sana Yapılmak İstemediğini Neden Bana Yapıyorsun
Abdülhamit KAHRAMAN
Abdülhamit KAHRAMAN
Anadolu Gerçekten Çok Dolu
Necla Arpa GÜLAÇAR
Necla Arpa GÜLAÇAR
Hafızalardaki Kara Leke
Cafer AKDENİZ
Cafer AKDENİZ
Seçim ve Adalet
Cüneyt TORAMAN
Cüneyt TORAMAN
17/25 Aralık Kumpası!
Sait ALİOĞLU
Sait ALİOĞLU
Deizm ve ‘Dindarlık´
Şakir KURTULMUŞ
Şakir KURTULMUŞ
Yeni Devir Kültür Edebiyat Sayfaları Arasında…
Ramazan DEVECİ
Ramazan DEVECİ
İmam Humeyni Düşüncesinde ve İslam Devrimi´nin 40 Yıllık Sürecinde İslami Vahdet
Turan YAMAN
Turan YAMAN
Muhammed Tayyip Okiç: Hocaların Hocası
Mustafa GÜL
Mustafa GÜL
Hiçbir Nebi, Bir Dakika Sonrayı Bilemez
Bayram YILMAZ
Bayram YILMAZ
Çiçero “Bir gün bir Türk…”
Nuri YILMAZ
Nuri YILMAZ
Belediye Seçimlerinden Ne Kadar Ümitli Olalım?
Hasan POSTACI
Hasan POSTACI
Bir İktidar Alanı Olarak Yerel Yönetimler
İbrahim GEZER
İbrahim GEZER
Gideceği Yeri Bilmeyen Kaptanlar Diyarı…
Ferhat Özbadem
Ferhat Özbadem
Beyni-Tezkiretü´ş-şu`ar
Ziya GÜNDÜZ
Ziya GÜNDÜZ
Büyük Yürüyüşler Okumakla Başlar!
Dr. Necmettin Acar
Dr. Necmettin Acar
Suudi Rejimini Bekleyen Asıl Tehlike Taht Kavgaları
Esat HOCALAR
Esat HOCALAR
Manzarayı Umumiye
Muhittin BAĞCI
Muhittin BAĞCI
Uyanış
Celal TAHİR
Celal TAHİR
Ehliyet, Liyakat ve Sadakat
Mustafa Sefa ÇAKIR
Mustafa Sefa ÇAKIR
Ey Aziz Öğretmen!
Yakup GÜLER
Yakup GÜLER
Darbelerle Gelişen Türkiye!
Nusret AYDEMİR
Nusret AYDEMİR
EĞİTİM SERENCAMIMIZ!
Serdar ÇALIŞ
Serdar ÇALIŞ
ZAM.....
Zeynep HAŞEMİ
Zeynep HAŞEMİ
İyilik Meşalesi
Mesut AYDIN
Mesut AYDIN
Bir Eğitim Ayı Ramazan (HUTBE)
Nezir ERGENÇ
Nezir ERGENÇ
İnsan Hayvanla mı Yoksa Tanrıyla mı Kıyaslanmalı?
Mehmet DEVECİ
Mehmet DEVECİ
Umre Ziyaretimizden Notlar/3
Nusret AYDEMİR
Nusret AYDEMİR
Yürüyüş (İstikamet)
Mehmet M. GÜLAÇAR
Mehmet M. GÜLAÇAR
BAŞIMIZDA KULAK İSTİYORUZ
Hacı TÜRKAN
Hacı TÜRKAN
Erdoğan Semboldür
Fedakar KIZMAZ
Fedakar KIZMAZ
Raşel, Sen İnsanı Dinden İmandan Edersin!..
Fehmi DEMİRBAĞ
Fehmi DEMİRBAĞ
Ayla Seni Seviyorum
Dr. Yunus ÇOLAKOĞLU
Dr. Yunus ÇOLAKOĞLU
İslam Dünyasında Şiddet ve Mikro Nüfuz Alanları
Mehmet ŞEREFOĞLU
Mehmet ŞEREFOĞLU
Bir Taşeronun Rüyası Olan Kadro
Esan GÜL
Esan GÜL
Çocuklarımız ve Adalet
Aslan DEĞİRMENCİ
Aslan DEĞİRMENCİ
Selahaddin Eyyubi´siz Ortadoğu Arayışı
Said Alioğlu
Said Alioğlu
Başlangıç Tarihi
Bitiş Tarihi
İstanbul için namaz vakitleri
İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsi
06:34 08:20 13:17 15:37 17:55 19:29
Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.

Yunus Emre
DOLAR
5.4345
EURO
6.1114
İslamcılık Öldü Mü?
İslamcılık adına ortaya çıkan pratiklerin başarısızlığı bu temel yönelimin ortadan kalmasını gerektirmez. Esasen Müslümanlar yaşadığı sürece inançlarını pratiğe dökecek bir siyasal arayış da devam edecektir.
Tarih: 7.11.2018 10:22:14
Yusuf YAVUZYILMAZ

Kuşkusuz İslamcılık belli bir tarih kesitinde yaşanan sorunlar karşısında, İslam´ın temel kaynakları olan Kur´an ve Sünnet´e dönerek çözüm üretmeyi amaçlayan entelektüel bir çabadır. Bu çaba tüketilebilir mi? Sanıyorum İslamcılık tartışmaları, İslamcılık adına üretilen düşüncelerin ve pratiklerin başarısızlığı üzerinden yürütülüyor. Ama gözden geçirilen bir şey var: İslamcılık veya İslami siyaset, hatasız mükemmel bir siyaset anlayışına işaret etmiyor. İslam adına siyasete girenler veya İslamcılık üzerinden modern dünyanın gidişatına itiraz edenlerin elinde haksızlık olarak gördükleri sisteme alternatif arama çabası var. Yoksa ellerinde tamamlanmış bir siyasal proje yok. İnsan ontolojisini dikkate alırsak tamamlanmış mükemmel bir ideolojik siyasal sistemin olması mümkün değildir.

İslamcılığın temel parametrelerinin hala geçerli olduğunu düşünüyorum;
1-Kur´an ve Sünnet dönüş

2- İçtihat kapısının açılması

3- Cihat ruhunun uyandırılması.

4- İslam dünyasının sömürge durumundan kurtarılması.

5- Tasavvuf üzerinden ortaya çıkan ve insanları atalete sevk eden zihniyetin ortadan kaldırılması.

İslamcılık adına ortaya çıkan pratiklerin başarısızlığı bu temel yönelimin ortadan kalmasını gerektirmez. Esasen Müslümanlar yaşadığı sürece inançlarını pratiğe dökecek bir siyasal arayış da devam edecektir.

İslamcılık modern dünyanın sorunlarına karşı İslami ilkeleri temel alarak bir cevap üretme gayretiydi. Bu gayret, pratik ne olursa olsun meşrudur. İslamcılık modern dönemde ortaya çıktığından ve modern siyaset pratiklerini izlediğinden kuşkusuz modern bir harekettir. Ancak temel aldığı referanslar göz önüne getirilecek olursa modernliğin zıttı bir epistemolojiyi de içinde taşır.

İslamcıların yaptıkları hatalar, uygulamadaki başarısızlıklar bu arayışın meşruluğunu ortadan kaldırmaz. Ben yoğun olarak yapılan İslamcılık eleştirilerinin altında bir samimiyet sorunu seziyorum. Sanki birileri kendi ideolojisine İslamcılığın reddi üzerinden bir temel oluşturmaya çalışıyor. İslamcıların tamamının hatalı sonuçlara varması, İslami değerleri temel alarak yeni bir siyasal pratik geliştirmeyi amaç edinen arayışın sahihliğini ortadan kaldırmaz.

Ayrıca İslamcıların beklenenden daha başarılı oldukları tezi var ki, onu da tartışmak gerekir. İslamcıların nerede niçin başarılı olamadıkları açıkça ortaya konmalıdır. Öyle görülüyor ki, bazı eski tüfek İslamcılar, İslamcılığın başarısızlığı tezi üzerinden bulundukları yeri terk edip başka siyasal projelerin peşinde koşmalarını, kendi vicdanları ve çevrelerine karşı meşrulaştırmaya çalışıyorlar.

İnsan üretimi olan her ideolojik tutum, her din okuması, hakikati tümüyle ifade etmesi ve tamamlanmış bir proje olamayacağı gerçeği göz önüne alınacak olursa sorunludur aslında. Doğası gereği, tarihsel, yanılgıya açık, bilgisi sınırlı olan insan hatasız ideoloji üretemez zaten. Bu yüzden tamamlanmış her haliyle sorunsuz İslamcılık tasarımı olamaz.İslamcılık İslami hayata hakim kılma amacına dönük bir arayışının adıdır.

Biz, Müslümanlar hatalı davrandı diye İslam´dan vazgeçmediğimiz gibi, İslamcılar yanlış yaptı diye İslamcılıktan vazgeçemeyiz. İslamcılık dinin temel öğretilerinden yola çıkarak adil bir dünya yaratma ya da adil bir dünya alternatifi ortaya koyma arayışının adıdır. Neden bu arayış gayri meşru olsun

İslamcılık eleştirisinin Ak parti özleştirilmesi üzerinden yürütülmesi de bir hatadır. Ak Parti veya hiçbir siyasal pratik ile İslam eşitlenemez. Ak Partinin başarısızlığı bir siyasal hareketin başarısızlığıdır en fazla. Onun başarısızlığı başka bir arayışın önünü açacaktır. Ak Parti demokratik sistem içinde sistemi dönüştürmeyi hedefleyen muhafazakar dindarların yürüttüğü bir siyasal pratiktir. Demokrasi içinde başarısı halkın onu desteklemesi üzerinden kurulacak bir denklemdir. Ak Parti, bir siyasal hareket olarak İslam´ı temsil etmiyor. Özellikle 28 Şubat döneminde Türkiye´de sıkıştırılan dindarların önünü açmak ve tıkanan sistemi restore etmek için yeni bir siyaset tarzı yürütüyor ve bu arayış üzerine oturan siyasal proje hala alternatifsiz olarak demokratik destek buluyor.

Sosyolojik olarak Ak Parti, 1920´lerden beri merkezi elinde tutan Kemalist/ulusalcı/merkeziyetçi siyasal anlayışın enerjisini tüketmesi üzerine, İbn Haldun´un deyimiyle çevreden gelen asabiyesi (Enerjisi) yüksek bir hareketin merkeze yürümesi şeklinde ifade edilebilir. Ak Partinin yıkılışı İslamcılık eleştirisi üzerinden değil, çevrede biriken enerjinin gücüne bağlı olarak ortaya çıkacaktır.

Ak Parti ve İslamcılık eleştirilerinin gelip dayandığı soru şurası: Çevrede asabiyesi yüksek, halkın desteğini alacak bir siyasal hareket var mı? Ak Partinin geleceği bir yandan kendi iç enerjisinin tükenip tükenmediğine, diğer yandan çevrede başka bir siyasal gücün yükselip yükselmediğine bağlıdır.

 

Anahtar Kelimeler: İslamcılık, Öldü
Okuyucu Yorumları (0 yorum)
Adınız Soyadınız *
Güvenlik *
Yenile
 
Yorumunuz *
Yazarın Diğer Yazıları
Sayfa: